U gebruikt een sterk verouderd browser, mogelijk werken niet alle functionaliteiten op deze website correct. Voor de beste gebruikerservaring is het raadzaam om uw browser te upgraden.

Veelgestelde vragen

Wat is FaimMedia?

FaimMedia B.V. is de organisatie achter Kruispuntdatabank.be. Alle correspondentie met betrekking tot deze website vindt plaats met FaimMedia B.V.

Waarom staat er Mollie bij mijn afschrijving?

Mollie B.V. is een erkende tussenpersoon die de betalingen op deze website namens ons verricht.

Wanneer kan ik van de API gebruik maken?

U kunt direct na het voltooien van de betaling gebruik maken van de API. Uw ontwikkelingssleutel wordt automatisch voor uw gegenereerd, uw productiesleutels kunt u zelf aanmaken op uw dashboard. Meestal wordt uw online betaling direct na de betaling bevestigd door uw bank, behalve bij een bankoverschrijving, dit kan tot maximaal drie dagen duren.

Waarom ben ik verplicht mijn BTW-nummer op te geven?

Indien u BTW-plichtig bent en dus over een BTW-nummer beschikt, dient deze op de factuur te worden vermeldt. Om deze reden verifieren wij het BTW-nummer en plaatsen wij deze op de factuur die u krijgt toegestuurd.

Kan ik mijn gegevens achteraf wijzigen?

U kunt uw gegevens na de registratie altijd wijzigen. Bijvoorbeeld als uw bedrijf verhuist of een nieuwe vestiging heeft. Het wijzigen van uw gegevens heeft echter geen invloed op de reeds verzonden facturen.

Mijn API limiet is overschreven, wat kan ik doen?

Als u uw API limiet heeft overschreven wordt de toegang tot bepaalde opdrachten geblokkeerd, totdat er een nieuwe periode ingaat. U kunt uw limieten en de ingangsdatum van de nieuwe periode terug vinden op uw dashboard. Als u direct uw API weer wilt gebruiken terwijl u het limiet heeft overschreven, kunt u een upgrade naar een hoger abonnement toepassen. Als u reeds het hoogste abonnement heeft kunt u met ons contact opnemen zodat wij u eventueel een passende offerte kunnen toekomen voor een op maat gemaakt abonnement.

Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk uw abonnement automatisch te verlengen. De maximale lengte voor een abonnement is op dit moment één jaar. In uw instellingen kunt u aangeven wanneer u een e-mail wenst te ontvangen wanneer uw abonnement bijna afloopt en verlengt kan worden. Standaard is dit ingesteld op twee weken.

Wat kan ik met deze dienst?

Doormiddel van deze dienst (webservice) moet het makkelijker zijn om gegevens van Belgische ondernemingen op te vragen en te implementeren in applicaties van derde partijen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan boekhoud- en administratieve programma's, maar ook registraties op websites die een geldig ondernemingsnummer verwachten. Dit kan allemaal worden gecontroleerd doormiddel van onze API.

Wat is KBO?

KBO staat voor de Kruispuntbank van Ondernemingen. In deze databank worden alle basisgegevens van alle ondernemingen en vestigingseenheden opgeslagen. Achter het KBO zit een dienst die ervoor zorgt dat de database van ondernemingsnummers onderhouden wordt. Zij zorgen voor het opnemen, beheren en publiceren van de KBO nummers en informatie die daarbij hoort.

Hoe vaak worden de gegevens in de database bijgewerkt?

De ondernemingsgegevens in onze database zijn maximaal één maand oud.

Is deze website onderdeel van de Belgische overheid?

Nee, wij zijn een commercieel Nederlands bedrijf dat de open Kruispuntbank gegevens beschikbaar stelt doormiddel van een snelle en overzichtelijke API.